Kelp (zeewier)

Allereerst…zeewier is superfood! Ze bevatten namelijk zoveel mineralen en andere belangrijke voedingsstoffen. Eet ze rauw, gekookt of gedroogd!
In het Oosten is zeewier veel populairder, al eeuwenlang consumeren Japanners deze wondergroenten! Ook voor veganisten is het een aanrader i.v.m. met het aanwezige calcium. Ze bevatten namelijk meer calcium dan melk en meer ijzer als vlees.

Kelp is een zeegroente (zeewier), die, net als cacao, buitengewoon rijk is aan mineralen, waaronder alkalische mineralen als calcium en magnesium.
Kelp is een bijzonder rijke bron van kalium, ijzer, jodium, vitamine B6, riboflavine en voedselvezels. Het bevat ook glutaminezuur.
Kelp is de meest overvloedige, ijzerrijke zeegroente.

De essentiële suiker Polysacharide, bekend als xylose, is eveneens te vinden in kelp. Verder bevat het nog een andere essentiële suiker, namelijk fucose.
Kelp is een uitstekende bron van nog een essentiële suiker, te weten galactose.
(in verband met de Codex Alimentarius en KOAG Kag voorschriften mogen we geen informatie verstrekken over de werking van voedingsstoffen. Het is niet meer toegestaan en wettelijk verboden). Voor meer informatie hierover, zie de pagina bewustzijn.

Interessante links (zoek zelf op zeewier of seaweed)
Zeewierwijzer
Natural news
Underground health reporter

Bron:
Superfoods, voedsel en medicijn van de toekomst (David Wolfe)
Zeewierwijzer

Advertenties